Veelgestelde vragen

En Antwoorden

Op deze pagina geven wij antwoord op de meestgestelde vragen over de diensten en service verlening van Triplesmart.

klik op het plusteken achter de vraag om het antwoord te lezen.

Mijn toestel/apparaat is beschadigd, wat nu?

Indien uw toestel (smartphone & tablet) of apparaat (laptop & computer) val-, stoot-, druk-, vocht- of waterschade heeft opgelopen, valt dit niet meer onder de fabrieksgarantie. Wij kunnen uw toestel/apparaat wel repareren tegen de scherpste tarieven. U kunt langskomen met uw toestel/apparaat of deze naar ons opsturen

Wat zijn de openingstijden van TripleSmart?

TripleSmart is van maandag t/m zaterdag van 10:00 tot 19:00 uur geopend.

TripleSmart is gevestigd nabij het station van Heerhugowaard en het stadshart winkelcentrum Middenwaard, Waardoor het met privé (fiets, scooter, motor & auto) en openbaar vervoer makkelijk te bereiken is.

Onze contact gegevens staan hier.

Zijn er parkeer mogelijkheden in de buurt van TripleSmart?

U kunt uiteraard gratis voor de deur van TripleSmart parkeren in het Hal Trade Center.

Privacy – Hoe gaat TripleSmart met mijn persoonlijke gegevens om?

TripleSmart gaat altijd zeer vertrouwelijk met uw persoonlijke gegevens om. Uw gegevens zullen nooit aan derden worden verstrekt zonder uw toestemming.

Welke betalingsmogelijkheden heb ik?

Helaas is op dit moment enkel contant betalen mogelijk. Verwacht wordt dat u binnenkort wel kunt pinnen! Zakelijke klanten hebben tevens ook de mogelijkheid tot overboeking.

Smartphone of Tablet repareren dezelfde dag mogelijk?

TripleSmart repareert uw smartphone of tablet dezelfde dag nog, mits het onderdeel voorradig is.

Hoe lang duurt de reparatie?

De meeste toestel (telefoon & tablet) reparaties kunnen wij binnen anderhalf uur uitvoeren. Soms kan het voorkomen dat het langer duurt. Dan is het verstandig om uw toestel achter te laten.

Wij streven er dan naar om uw toestel dezelfde dag nog te repareren zodat deze door u opgehaald of naar u opgestuurd kan worden, afhankelijk van uw wensen.

Voor reparaties aan uw apparaten (notebook & pc) rekenen wij meestal 2 dagen, afhankelijk van leveringsmogelijkheden.

Hoelang duurt het als het benodigde onderdeel niet voorradig is?

Als een onderdeel niet op voorraad is, streven wij ernaar om de reparatie binnen maximaal 2 werkdagen uit te voeren.

Kan ik ook zonder afspraak terecht bij TripleSmart?

U kunt vrijblijvend langs komen zonder een afspraak te maken. Maar houdt u er aub rekening mee dat ingeplande afspraken voorrang krijgen. Of neem contact met ons op om een afspraak in te plannen.

Is een Laptop of Computer reparatie dezelfde dag mogelijk?

Op dit moment voeren wij uitsluitend notebook en desktop reparaties uit op afspraak. Er wordt aan gewerkt om in ieder geval Laptop reparaties dezelfde dag mogelijk te maken.

Kan ik ook zonder afspraak mijn Telefoon, Tablet, Notebook of PC langs brengen?

Ja, dit is mogelijk voor GSM en Tablet, maar voor Laptop en Desktop moet u echt eerst contact opnemen.

U kunt tijdens onze openingstijden ten alle tijden uw Mobiele Telefoon of Tablet  langs komen brengen.

Houdt u er aub rekening mee dat ingeplande afspraken voorrang krijgen.

Kan ik mijn GSM, Tab, Laptop of Desktop ook naar TripleSmart opsturen?

Ja, dat kan, maar neem daarvoor eerst contact met ons op om dit aan te melden en een reparatie nummer te krijgen.

U kunt uw apparaat via de post naar ons opsturen voor een reparatie. Stuur uw apparaat echter NOOIT op voordat u deze eerst bij ons heeft aangemeld. Zo weet u zeker dat alles goed gaat. Kijk op deze pagina voor instructies over hoe u uw apparaat kunt opsturen.

Hoe kan ik de status van mijn reparatie volgen?

Zodra u uw iPhone of iPad heeft aangemeld bij ons om deze te kunnen insturen, ontvangt u een e-mail met daarin een link waarmee u 24 uur per dag de status van uw reparatie online kunt volgen en met ons kunt communiceren. Kijk op deze pagina voor instructies over hoe u uw apparaat kunt opsturen.

Hoe kan ik het beste mijn iPhone of iPad verpakken voor verzending?

Het beste is om uw toestel te verpakken in een bubbeltjes plastic envelop. Wat te koop is bij uw boekhandel. U kunt voor de zekerheid ook nog een krant of stuk karton in de envelop bijvoegen. Stuur aub ALLEEN uw toestel op! En GEEN opladers, snoeren of andere accessoires. Deze heeft TripleSmart zelf.

TripleSmart Verzendingen

Wij versturen uw toestel na ontvangst binnen 1 t/m 3 dagen terug mits de benodigde onderdelen op voorraad zijn en uw betaling is voldaan. Bezorging wordt gedaan door PostNL, DHL of GLS. Wanneer u bij de bezorging niet thuis bent, zal het pakket de volgende dag nogmaals worden aangeboden. Daarna kunt u uw pakket afhalen bij het voor u dichtstbijzijnde postkantoor. 

Retourzendingen

Indien u door wat voor reden dan ook een zending terug wilt sturen, graag EERST CONTACT OPNEMEN telefonisch of per email. U krijgt dan van ons een Reparatie servicenummer op basis waarvan we uw apparaat inboeken in ons systeem. Anders bestaat het risico dat een zending bij ons aankomt zonder dat duidelijk is van wie deze afkomstig is, of wat de bedoeling is.

Waterschade – Mijn toestel/apparaat heeft waterschade, wat nu?

Is uw Smartphone, Tablet, Laptop of Computer nat geworden? Schakel dan het apparaat ZO SNEL MOGELIJK UIT en laat deze uit. Leg uw apparaat NIET op de verwarming en probeer deze ook niet droog te föhnen, dit versnelt het oxidatieproces. Neem direct contact op via 06 48 770 770 om een afspraak te maken.

Kan mijn toestel of apparaat ook afgehaald worden bij TripleSmart?

Wanneer uw toestel gerepareerd is, kunt u deze uiteraard ook bij ons afhalen tijdens kantooruren.

Repareert TripleSmart onder Apple garantie?

Nee. Onze reparaties vallen buiten de Apple garantie. De garantie op een nieuwe iPhone of  iPad bedraagt slechts 1 jaar. Water-, vocht-, val-, stoot- of drukschade en schade ontstaan door onjuist gebruik (bv. het openmaken of het uitvoeren van een ‘jailbreak’) zal de garantie van het toestel over het algemeen al doen komen te vervallen!

Gelukkig kunt u dan nog steeds bij ons terecht! Indien gewenst, kunnen wij uw iPhone, iPad of iPod repareren tegen de scherpste tarieven. U kunt langskomen met uw toestel of deze naar ons opsturen.

Welke garantie beidt TripleSmart op zijn reparaties?

Helaas kan het soms wel voorkomen dat een onderdeel toch een defect vertoont na reparatie. TripleSmart biedt een 100% kwaliteitsgarantie en daarom geven wij u standaard 3 maanden garantie op de reparatie van uw toestel.

Zie onze algemene voorwaarden.

Gebruikt TripleSmart originele onderdelen?

Bij TripleSmart gebruiken wij uitsluitend originele en hoogwaardige onderdelen voor uw toestel/apparaat. Welke onderdeel TripleSmart gebruikt is afhankelijk van uw wens. In voorkomende gevallen kan het voorkomen dat een origineel onderdeel niet op voorraad is. In overleg met u, wordt in dit geval dan gebruik gemaakt van hoogwaardige onderdelen die kwalitatief vergelijkbaar zijn met het origineel.

Telefoonverzekering (toestel- en apparaatverzekeringen)

Indien u uw Smartphone, Tablet of Laptop heeft verzekerd, dan kunt u deze natuurlijk via uw telefoon-verzekering laten repareren. Neem daarvoor contact op met uw verzekeringsmaatschappij. Vaak heeft u echter wel een eigen risico van ca. € 75,- en bent u uw apparaat voor langere tijd kwijt, gemiddeld wel 4 tot 6 weken. Vaak is daarom TripleSmart efficiënter, goedkoper EN sneller!

Inboedel verzekering of WA - verzekering (toestel- & apparaatverzekeringen)

Zijn uw elektronische apparaten wellicht binnenshuis of zelfs buitenshuis verzekerd via uw inboedelverzekering? Dan kunnen wij bijvoorbeeld uw Iphone repareren en kunt u de rekening indienen bij uw verzekering. Neem hiervoor contact op met uw verzekeringsmaatschappij.

Schrijft Triple Smart ook offerte uit?

In voorkomende gevallen kan desgewenst TripleSmart ook een offerte voor u opmaken, bijvoorbeeld voor uw verzekering. Houdt u er dan aub rekening mee dat TripleSmart vanaf 20,- euro offertes opmaakt. Indien u besluit om de reparatie zelf ook door ons vakkundige team te laten uitvoeren, dan komt deze vergoeding te vervallen na de reparatie.

Overige vragen – mijn vraag staat er niet tussen. Wat nu?

Staat uw vraag er niet tussen of  is uw vraag niet beantwoord? Geen paniek! Neemt u in dit geval gerust contact met ons op. Dit kunt u doen door het contactformulier in te vullen.

Uiteraard zijn wij ook telefonisch, per SMS en per WhatsApp te bereiken op 06 48 770 770.

U kunt natuurlijk ons ook e-mailen via info@TripleSmart.nl of loop vrijblijvend onze winkel binnen.